وکیل حقوقی اسلامشهر

وکیل حقوقی به مسائل خصوصی میان افراد یک جامعه با یکدیگر می‌پردازد. مسائلی نظیر معاملات و عقودی نظیر خرید و فروش و اجاره و رهن و قرض و ضمانت و وکالت، حقوق راجع به مالکیت خصوصی افراد نسبت به اموال ایشان، مطالبه‌ی ضرر و زیان افراد در نتیجه‌ی اعمال مضر افراد دیگر، حقوق حاکم بر ارث و وصیت و مسائلی از این دست. برای اطلاعات بیشتر درباره هر یک از این موارد میتوانید به صفحه ی مربوطه مراجعه کنید وهمچنین برای گرفتن وکیل حقوقی میتوانید همین حالا قرار ملاقات رزرو کنید.

 

نحوه محاسبه ارث چگونه است؟

ارث به دو صورت زیر محاسبه می شود :

  1. افرادی که تنها به فرض ارث می برند : بر اساس قانون، میزان سهم الارث هر یک از وراث در هر طبقه تعیین شده است و هر شخص به همین میزان ارث می برد که عبارتند از : مادر ، زوج ، زوجه
  2. افرادی که به فرض و به قرابت ارث می برند : ابتدا ارث افراد فرض بر تقسیم می شود اگر از اموال متوفی مالی باقی ماند به افراد صاحبان قرابت می دهند که عبارتند از : فرزند دختر و پسر متوفی ، خواهر و برادر متوفی و…

اوراق بهادار چیست ؟

اوراق بهادار، یک ابزار بدهی کوتاه ‌مدت است که توسط یک شرکت، معمولاً برای تأمین مالی و برآوردن تعهدات کوتاه‌ مدت منتشر می‌شود. ناشرین اوراق تجاری شامل شرکت‌های مختلف با انواع فعالیت‌های مالی، صنعتی و بازرگانی هستند که در جهت تأمین مالى نیازهاى مالى کوتاه مدت و فصلى خود و نیز سرمایه در گردش مورد نیاز دائمى، از انواع اوراق تجارى استفاده مى‌کنند. اوراق تجاری و بهادار عبارت است از: چک، سفته، برات، قبض و تضمین های بانکی فته و طلب و به عبارتی اسنادی است که اعتبار آنان از طریق قانون تعریف شده باشد.

تفاوت برات و چک در چیست ؟

در برات سه نفر شرکت می کنند 1. محیل( برات کش) ، 2. محال له( دارنده برات) ، 3. محال علیه( پرداخت کننده وجه برات)اما در بعضی از مواقع صادرکننده برات همان برات گیر است که در این حالت برات بین دونفر رد و بدل می شود. درچک سه نفر شرکت می کنند : صادر کنندۀ چک، گیرندۀ چک و بانک  صادر کنندۀ چک باید وجه مورد نظر را نزد بانک سپرده باشد تا بتواند نسبت به صدور چک اقدام نماید اما این موضوع برای صدور برات مصداق ندارد و بدون این که وجهی موجود باشد می توان اقدام به صدور برات نمود و وجه آن را بعداً تأمین کرد

همچنین چک مطابق قانون نباید مدت دار باشد  ولی برات می تواند به صورت مدت دار صادر شود. چک وسیله اعتبار نیست بلکه وسیلۀ دریافت و پرداخت است و لذا در واقع، به جای پول نقد به کار می رود.

نحوه تکمیل سفته چگونه است ؟

مطالب که ضروری است در متن سفته نوشته شود در ماده308 قانون تجارت بیان گردیده که از آن جمله عبارتند :

  • امضا یا مهر طلبکار
  • تاریخ تنظیم و تحریر سفته
  • مبلغی که باید تادیه شود با تمام حروف
  • گیرنده وجه یا به حواله کرد وی

وصول چک از طریق اجرای ثبت چگونه است ؟

چنانچه شخصی که دارنده چک است بخواهد از طریق اجرای ثبت نسبت به وصول وجه آن اقدام نماید. باید پس از سررسید تاریخ چک، آن را به بانک محال علیه برده و اقدام به برگشت (گواهی عدم پرداخت) نماید. پس از دریافت گواهی عدم پرداخت، دارنده چک یا وکیل حقوقی وی باید ضمن مراجعه به اجرای ثبت مربوطه از اصل چک و گواهی عدم پرداخت فتوکپی تهیه کند و فتوکپی را برابر اصل نماید و سپس تقاضانامه مخصوصی از اجرای ثبت دریافت نماید و دارنده چک نسبت به تکمیل آن فرم اقدام می نماید و اداره اجرا پس از دریافت مدارک ( اصل چک + گواهی عدم پرداخت آن ) تشکیل پرونده دهد.

آیا مهلت شکایت از کارفرما مشمول مرور زمان می شود؟

مهلت شكايت از كارفرمايان بابت مطالبه حقوق و مزاياي پرداخت نشده و همچنين بيمه معوقه، باتوجه به اینکه اينگونه دعاوي مشمول مرور زمان نمیشوند، هیچگونه محدودیت زمانی برای اقامه دعوی وجود ندارد. و در هر زمان، كارگر  و حتي بعد از فوت كارگر وراث قانوني وي ميتوانند با اخذ وکیل حقوقی عليه كارفرما اقامه دعوي نمايد .

آیا وصیت مازاد بر ثلث باطل است؟

طبق ماده ٨۴٣ قانون مدنی، وصيت به زياده بر ثلث تركه نافذ نيست, مگر با اجازه وراث و اگر بعضي از ورثه اجازه كند فقط نسبت به سهم او نافذ است. چنانچه وراث در زمان حیات موصی اجازه دهند کفایت می‌کند. بنابر ماده فوق، اگر وراث، وصیت بیش از ثلث را اجازه ندهند نسبت به مازاد ثلث، باطل است هرچند ورثه در زمان حیات موصی مالکیتی ندارد.

تکلیف وکالت بلاعزل بعد از فوت یکی از طرف ها چیست؟

طبق ماده 679 قانون مدنی موکل می تواند هروقت بخواهد وکیل حقوقی را عزل کند مگر اینکه وکالت وکیل حقوقی  و یا عدم عزل ضمن عقد لازمی شرط شده باشد با مرگ هر یک از طرفین در وکالت بلاعزل هم بقای آن منتفی می شود. زیرا ، اولا بند3 ماده 678 به طور مطلق فوت یا جنون وکیل  حقوقی یا موکل را موجب انقضای وکالت می داند ثانیا مطابق ماده 954 همین قانون به عنوان قاعده حکم بر همه عقود جایز ، فوت احد طرفین موجب انفساخ عقد جایز خواهد شد.

وقف به چند دسته تقسیم میشود؟

وقف، را به اعتبار موقوف علیهم و جهت وقف به عام و خاص تقسیم کرده اند:
وقف عام ، به موردی گفته میشود که مال بر جهات عمومی وقف شده است (مانند وقف بر مساجد و پل ها و قنوات و مدرسه ها) یا بر عنوان های عامی که مصداق آن غیر محصور است (مانند وقف بر فقراء و طلاب و یتیمان و دانشجویان و دانشمندان)
وقف خاص، در جایی است که وقف بر « اشخاص محصور معین» است: مانند وقف بر اولاد واقف یا فرزندان برادر او با کارگران کارخانه یا مزرعة معین.

وکیل اسلامشهروکیل حقوقی

بهترین وکیل اسلامشهروکیل اسلامشهروکیل حقوقی اسلامشهروکیل خانم در اسلامشهروکیل خانواده اسلامشهروکیل کیفری اسلامشهروکیل ملکی اسلامشهر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *